Selecție mobilitate ERAMUS+ BIP Universitatea Johannes Gutenberg Mainz-Germania, 24-28 martie 2025
Departamentul de Psihopedagogie Specială, din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației organizează selecția studenților care vor putea participa la programul de mobilități mixte de scurtă durată Blended Intensive Programme (BIP) Erasmus+ ”Participation in Democratic Life” 2023-1-DE01-KA131-HED-000121349-2, care se va desfășura în perioada 24 – 28 martie 2025, la Universitatea Johannes Gutenberg (www.uni-mainz.de) (Mainz, Germania).
Ce este BIP?
BIP constă în activități de învățare mixtă, intensive, de scurtă durată, și reprezintă o combinație între cursurile online și cele onsite. Acest tip de program este menit să faciliteze schimbul colaborativ de învățare online și muncă în echipă, prin reunirea cursanților din țările partenere. După terminarea BIP, veți acumula 3 credite ECTS. La finalul programului, vi se va înmâna un certificat de mobilitate.
Scopul principal al Programului Intensiv Blended (BIP) este de a sprijini studenții în crearea de videoclipuri educative și de învățare de înaltă calitate, axate pe tema „Participation in Democratic Life / Participarea la viața democratică.”. Pentru a atinge acest obiectiv, programul începe cu ateliere interactive care acoperă subiecte esențiale ale producției video, precum: storytelling, utilizarea camerei, competențe tehnice, sunet, iluminare, regie și actorie, tehnici de interviu, post-producție, montaj și publicare.
Studenții vor colabora pentru a concepe, dezvolta și produce videoclipuri educative proprii. Proiectele pot include aspecte ale transformării digitale și vor fi completate de experiențe practice, cum ar fi excursii, de exemplu, la Parlamentul de Stat din Mainz. Pe tot parcursul programului, studenții vor beneficia de sprijinul direct al cadrelor didactice. De asemenea, există o colaborare cu Offener Kanal Mainz, oferind studenților acces la resurse și expertiză profesională în producția video.
Metode și rezultate
- Ateliere: Studenții participă la ateliere intensive care le oferă cunoștințe fundamentale despre producția video și tehnicile de storytelling.
- Lucru în echipă: Grupuri de studenți vor aplica abilitățile dobândite pentru a crea videoclipuri educative și de învățare axate pe tema „Participarea la viața democratică.”
- Rezultate: Produsele finale constau în videoclipuri educative create de studenți, ghidate de profesioniști, care pot fi utilizate ca resurse educaționale pentru promovarea implicării democratice.
Componenta Virtuală
Componenta virtuală reprezintă o etapă pregătitoare esențială înainte de întâlnirile față în față. Studenții vor avea acces la un curs online pe platforma Teams (12 martie 2025), care va include materiale și resurse utile pentru aprofundarea conceptelor de producție video.
Va fi organizată și o conferință video, în cadrul căreia cadrele didactice se vor prezenta, vor oferi o privire de ansamblu asupra programului și vor facilita stabilirea primelor contacte între participanți printr-o sesiune interactivă de introducere. Această întâlnire va aborda aspecte logistice, cum ar fi opțiunile de cazare, și va permite colectarea întrebărilor, așteptărilor și preferințelor studenților. Această etapă pregătitoare asigură adaptarea programului la nevoile grupului țintă și contribuie la o experiență de învățare mai eficientă.
La selecție pot participa studenți înscriși la nivel licență și masterat, care cunosc limba engleză nivel B2.
Detalii despre programul BIP
Număr de locuri disponibile: 7 locuri
Denumire BIP: “ Participation in Democratic Life”
Perioada de mobilitate fizică: 24 – 28 martie 2025
Perioada de mobilitate virtuală: 12 martie 2025
Parteneri în cadrul BIP:
- Universitatea Johannes Gutenberg Mainz, Germania
- Pädagogische Hochschule Oberösterreich, Austria
- Universitatea Babeș-Bolyai, Romania.
- Universititatea Aegean, Grecia
Pentru mai multe informații: marian.padure@ubbcluj.ro !
Criterii de eligibilitate:
- Studenții trebuie să fie înmatriculați la Universitatea Babeș-Bolyai, nivel licență/masterat, indiferent de statut (”bugetat” sau ”cu taxă”), formă de învățământ (”zi” sau ”cu frecvență redusă”)
- cunoașterea limbii engleze nivel B2
- prezintă un avantaj participarea în programe de voluntariat
Calendarul procesului de selecției:
- 22 ianuarie 2025 – afișarea anunțului de selecție
- 22 - 31 ianuarie 2025 – încărcarea dosarului online și completarea formularului de candidatură de către studenți (cel târziu 31 ianuarie, ora 00:00) - https://forms.office.com/e/XGG89AW5uS
- 3 februarie 2025 – derularea interviului de selecție online pe platforma Teams
- 4 februarie 2025 – comunicarea rezultatelor procesului de selecție și depunerea contestațiilor
- 5 februarie 2025 – afișarea rezultatelor finale
Dosarul de candidatură completat online va cuprinde următoarele documente:
- Fişa tip a candidatului, completată, datată și semnată, salvată sub forma unui document PDF denumit sub forma: Nume_Prenume_Fisa - https://cci.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2024/03/FISA-CANDIDATULUI-2024-2025.pdf
- Declarația de candidatură, completată, datată și semnată, salvată sub forma unui document PDF denumit sub forma: Nume_Prenume_Declaratie - https://cci.ubbcluj.ro/wp-content/uploads/2024/03/Declaratie-selectie-2024-2025.pdf
- Curriculum Vitae al candidatului redactat în limba engleză, datat și semnat, salvat sub forma unui document PDF denumit sub forma Nume_Prenume_CV
- Scrisoarea de motivaţie a candidatului redactată în limba engleză, datată și semnată, salvată sub forma unui document PDF denumit sub forma Nume_Prenume_Scrisoare
- Adeverinţă – eliberată de secretariatul facultății din care să reiasă media generală a ultimei sesiuni de examinare încheiate, scanat, sub forma unui document PDF denumit sub forma Nume_Prenume_Adeverinta
- Certificat/atestat de competenţă lingvistică în limba engleză, nivel B2, scanat, sub forma unui document PDF denumit sub forma Nume_Prenume_Certificat, sau declarație pe proprie răspundere prin care studentul își prezintă acordul de a susține testarea lingvistică on-line (OLS) oferită de către CCI după procesul de selecție, datată și semnată, salvată sub forma unui document PDF denumită sub forma: Nume_Prenume_Declaratie_Atestat.
Notă:
În situația în care candidatul este programat la un test de competență lingvistică după încheierea procesului de selecție (ex.: Lingua, Alpha, alte certificare internaționale cum ar fi Toefl, Cambridge, DELF/DALF, DELE, etc.), este necesară o declarație pe proprie răspundere menționând faptul că, în cazul în care studentul este selectat, dosarul de candidatură va fi completat ulterior cu o copie a certificatului obținut. Candidații care nu au posibilitatea de a obține un certificat/atestat, în cazul în care vor fi selectați, vor participa la o testare lingvistică online, oferită de Centrul de Cooperări Internaționale al UBB, după încheierea procesului de selecție, la care va fi necesară obținerea unui nivel minim de B1/B2. Candidații vor realiza o declarație pe proprie răspundere prin care își vor asuma participarea la această testare și o vor anexa dosarului de candidatură. Acordarea mobilității către un candidat va fi condiționată de obținerea calificativului minim, la testarea online.
Criteriile de evaluare a candidaților vor fi următoarele:
- dosar de candidatură: 30%
- interviu: 50%
- media generală aferentă ultimei sesiuni de studii încheiată: 20%
Comisia de selecție a candidaţilor:
- Lect. univ. dr. Marian PĂDURE (Departamentul de Psihopedagogie Specială)
- Asist. Univ. dr. Ioana TUFAR (Departamentul de Psihopedagogie Specială)
- Paula Gherghina (Reprezentant Centrul de Cooperări Internaționale)
Programarea interviului online se va afișa cu numerele matricole ale candidaților.
!!! Candidații admiși să participe la programul BIP vor primi o sumă forfetară de 79 euro/zi. În cazul în care vor fi studenți care vor călători cu mijloc de transport green (tren/bus/mai mulți studenți cu aceeași mașină) se mai aloca 50 EURO contribuție unică și se pot primi până la 4 zile de subzistență în plus. Transportul green trebuie realizat în ambele sensuri (dus-întors). Dacă sunt studenți încadrați în categoria cazurilor sociale, vor trebui să trimită o adeverință de la facultate care să mentioneze acest statut. Aceștia vor primi 100 EURO contribuție unică, pe lângă subzistența/zi și vor primi anumite sume pentru transport, în funcție de mijlocul de transport folosit și de distanță.
Diferența necesară pentru deplasare și cazare (dacă va fi cazul) va fi suportată de candidatul selectat.